2012. március 3., szombat

Influenza

Pedig már kezdtem azt hinni, hogy megússzuk.
Tegnap kezdődött minden. A délelőtti séta alkalmával többször kérte, hogy vegyem fel az ölembe. Ez már azért is fura volt, mert nem szokott ilyet kérni. Biciklizik, GÖRKORIZIK (erről kicsit később), visítva szaladgál, botozik, de nem jön az ölembe.
Persze felvettem, vittem, amíg bírtam erővel, de egy idő után le kellett, hogy tegyem. Bár sokat fogyott mostanában- mióta székrekedésünk volt, szigorúan betartjuk a Dr.néni által mondottakat-, mégis nehéz Őt hosszabb távon a karomban vinni.
Amikor a délelőtti sétánkból megérkeztünk, ebédeltünk, majd lefektettem. Nagyon hamar elaludt, de alig egy órát pihent. Ébredését követően nem akart kimászni az ágyból. Estére aztán belázasodott.
Reggel még lázasabb volt, mint előző este. Étvágytalan, gyenge. Csak fekszik és piheg. Annyira szeretném nem így látni. Mennyivel jobb, amikor csacsog, magyaráz, egész nap be nem áll a csőrikéje. Remélem, nagyon hamar túl leszünk ezen a betegségen. Mindent meg is teszek ennek érdekében.
Van egy csodakönyvem Dr.Theiss-től, melyben a szerző kifejezetten csecsemők és gyermekek részére is különböző gyógynövény-teakeverékeket javasol egyes betegségekre.
Nekünk most a megfázásra összeállított teakeverék jó:
meghűléses tea II:
- hársfavirág          20g
- ökörfarkkóró     20g
- bodzavirág         20g
- csipkebogyó      20g
- kakukkfű           20g

Ezt a keveréket hagyományos módon ízesítem Babunak, frissen facsart citromlével és mézzel.
Varázsszer ilyen esetekben az echinacea (kasvirág)-cseppek.
Amennyiben már kialakult a betegség, első lépésként 50 cseppet tegyünk teába, vízbe, szörpbe, majd óránként 10 cseppet adjunk 1-3napon keresztül, aztán 3x20 cseppet, tünetmentességig.

Javasolt a hársfavirág-bodzavirág lábfürdő és izzasztó tea (hársfavirág-bodzavirág) együttes alkalmazása, majd utána kb. egy órát pihenni.
Lábfürdőhöz egy csészényi teakeveréket leforrázunk, 10-15 percig állni hagyjuk, majd a lábvízbe öntjük, miután leszűrtük. Ezt a keveréket ily módon még kétszer felhasználhatjuk.

A lázcsökkentés csak természetes módon történjen, tabletták nélkül. A testhőmérséklet emelkedése megsemmisíti a vírusokat , baktériumokat, beindítja a gyógyulási folyamatot.
Alkalmazzunk langyos vízzel, lábszárborogatást bokától térdig, melyet 20 percenként cserélünk addig, míg a láz 38.5-ig visszahúzódik.

A folyadékot a meghűléses teával, csalán teával pótolhatjuk, melyeket mézzel, citrommal ízesítünk. Adhatunk C-vitaminos gyümölcsleveket is: homoktövis, meggy, narancs.
Ha étvágytalan a Kicsi, akkor nem szabad erőltetni az evést, a szervezet a gyógyulásra fordítja az energiáit, amint enyhül a súlyos állapot, javul a közérzet,lassan visszatér az étvágy is.

Előfordulhat, hogy a betegség láz nélkül zajlik. Ebben az esetben nagy segítség szervezetünknek az un. átmeneti túlmelegítés, melynek kapcsán lázat idézünk elő a szervezetben, meggyorsítva ezzel a gyógyulási folyamatot.
Fürdővizet készítünk, melyet lassan, fokozatosan 39 fokra melegítünk. Ez kb. 30-60 perc. A hatás fokozható kakukkfű forrázattal. Ez esetben szivacskesztyűvel finoman addig dörzsöljük a bőrt, míg vörös lesz.
Mindezt lábfürdővel is megcsinálhatjuk, mely csupán 10-15 percet vesz igénybe.

Ez a varázskönyv rengeteg hasznos, praktikus tanácsot ad különböző betegségek előfordulására a felnőtteknek és a gyerekeknek egyaránt.

Mielőtt lebetegedtünk, azért volt egy-két kellemes élményünk a gyönyörű tavaszi napokon.
Először is megtanultunk görkorizni.


Egyik délután, miután kialudta magát Babu, elhatároztuk, hogy lemegyünk és kipróbáljuk a Hugiéktól megörökölt görkorit.
Legnagyobb meglepetésemre az első fél óra után, Babukám elengedte a kezem és EGYEDÜL gurult tovább. Nagyon ügyesen nyomta, de természetesen elesett. Nem ütötte meg magát, sőt, jót kacagott a dolgon.
Ezen a délutánon találkoztunk egyik kedves ismerősömmel és kisfiával, Csabikával. Ez azért is maradt meg bennem, mert az a stílus, ahogy Babu előadta magát Csabikának, egyszeri volt és utánozhatatlan.
Papika érkezését vártuk, mikor összefutottunk. Persze néhány szó erejéig megálltunk. Csabika biciklivel volt. Ahogy a látókörünkbe került Papika, Babu rátette a kezét a kisfiú biciklijére:
" Sajos most mennem kell Cabika, dogom vaj, maj talákozunk!"
Azzal megfordult és elindult a korival a lábán. :-))))))

A közeli játszótéren ismét felfedeztük a kör-hintát, mely régi kedvencünk volt. Amikor még ülni sem tudott Babu, abba a hintába fektettem és órákon át abban hintáztattam.
Most is belefekszik, miközben eszi a müzliszeletet és napoztatja az arcát.

Nagy sláger most a pedál nélküli bicikli is, mely a három kerekű mocit váltotta idén:


S hogy milyen ételekkel készültem?
Lássuk csak! Hoztam gulyás levest, mely a család nagy kedvence.
A hentesboltban kaptam a héten nagyon szép, húsos marhacsontot. Most ebből készítettem a levest úgy, hogy a megdinsztelt pörkölt-alaphoz (hagyma, paprika, paradicsom- pirospaprika, bors, őrölt kömény)- víz hozzáadása nélkül- tettem a csontos husit. Ha kockára vágott, színhúst használok, ugyanígy járok el.
Mikor a hús kezdett levet engedni, kb. 15-20 perc elteltével, hozzáadtam a tisztított, aprított zöldségeket.
A zöldségek, a hús a saját levükben párolódtak meg, megtartva ezzel több vitamint, ásványi anyagot, mint amennyit elveszítettek. A leves íze is harmonikusabb, kellemesebb, mint a főzéssel készített levesé.
Amint a hús és a zöldségek megpuhultak felöntöttem annyi vízzel, amennyi levest szerettem volna készíteni, tettem bele reszelt tésztát és ahogy a levesünk rottyant párat, lezártam alatta a tüzet. Lefedve, kb. fél óra után a tészta is megpuhult, fogyaszthattuk a finomságot.
Kislányom így jellemezte:
"Mejjei manna, Mami!"
Ezért érdemes volt elkészíteni!!!

Készítettem még maradék, sült csirkemellből kefires-tésztasalátát.
Múlt héten csináltunk grill-csirkét, melynek a melle húsa most is, mint mindig, megmaradt. Nekünk nagyon száraz így, ezért ki kell találnom, mi legyen belőle.

A melle húsát csíkokra vágtam. Durum tésztát főztem, miközben a felcsíkozott húsra csemege uborkát karikáztam, egy sárgarépát reszeltem, nyomtam bele egy evőkanálnyi mustárt és ráöntöttem két doboz kefirt. A főtt tésztával összekevertem és mind megettük!
Készítettem már korábban is ilyen salátát összejövetelekre, rendezvényekre. Sonkával is elkészíthető. A durum tészta a legtöbb esetben felszívta a kefirt, így tálalás előtt még kevertem hozzá egy dobozzal. Osztatlan sikert aratott.

Még egy finomság: hamburger
Gyorsan elkészül és igen laktató.
Titka, hogy a hagymát meg kell dinsztelni és hagyni kell kihűlni.
Fél kg. darált marhahúshoz egy nagy fej vöröshagymát dinszteltem meg és hagytam kihűlni. A húst fűszereztem petrezselyemzölddel, kevés majoránnával, borssal, vega-mix-el, 2 fej zúzott fokhagymával, valamint tettem bele 2 teáskanál zsemlemorzsát.
A kész masszából 4 nagy méretű, lapos pogácsát formáztam és kevés olajon, teflonos serpenyőben sütöttem fedő alatt úgy, hogy többször lapáttal erősebben megnyomogattam a tetejét, hogy a lehető legkisebb mértékben zsugorodjon össze.
A  hamburger zsömléket kettévágtam és megpakoltam uborkával, retekkel, paradicsommal, lila hagymával, paprikával, főtt tojással, sajttal, illetve Papinak majonézzel, mustárral ízesítettem.

Legyen ez a végszó a következő visszont-olvasásig!

3 megjegyzés:

  1. Györgyikém! Jobbulást Babunak. Ezek a gyógynövény teák nagyon jók, én a bodzától "függök" Mióta iszom ez a szűnni nem akaró köhögésem is enyhült. Olyan édes volt a kislányod, ahogy elköszönt Csabikámtól. Volt ott több is, mint kéz rátétel a bicajra. Megsimogatta a karját. Ha nem lennék beteg, hát összepuszilgattam volna :DSajnáltam,hogy nem tudtam lefotózni, de még mindig előttem van az a kedves kis mosolygós arcocska :-) Köhögésre nagyon jó szívvel merem ajánlani a Hustagil balzsamot. A mellkasát és a hátát szoktam Csabinak kenegetni vele, csodákat tesz alvásnál. Elvileg bármelyik patikában, vagy DM-ben beszerezhető.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon köszönöm a jókívánságokat. Délelőtt elszaladtam néhány gyógyfüvet megvenni, kaptam balzsamot, köszönöm, nagyon jó. A KÖKI Terminálban voltam, csak ott tudtam vasárnap ilyen dolgokat venni, ha a héten lesz időtök, menjetek el Csabikával, interaktív dinó kiállítás van. Nagyon szupi, ha Babu meggyógyul, el fogom vinni, nézze meg Ő is.

    VálaszTörlés
  3. Örülök, hogy tudtam segíteni.Én is ezt használom, szűnik ez a ronda köhögés. Pénteken úgy terveztem, itthon marad az uraság, kirándulni szerettem volna, de Tomi lebeszélt, hideg van még hozzá. Elmegyünk megnézzük dinoszauruszokat :))

    VálaszTörlés

Várom véleményed, írd meg!