2012. január 11., szerda

Farsangi szemüvegek és újrahasznosított ételek.

Tegnap végre csináltunk néhány szemüveget.


Érdekes nap volt a tegnapi.
Reggel a szokásos módon indult minden. A havazás miatt le is mentünk egy nagyot sétálni, mint tudjátok, Babu el is fáradt. Aztán sehogyan sem akart elaludni. Majdnem két órát altattam, de nem sikerült.
Ismerve kislányomat, nem is mertünk elindulni a tornára, nehogy a tornán, vagy útközben boruljon fel teljesen. Olyankor nem lehet Vele bírni. Kiabál, csapkod, ideges......De szerintem más édesanyák is megtapasztalták már egyszer-egyszer milyen is, amikor túlpörög a gyerkőc. Jobb olyankor a lakásban, a megszokott közegben.
Elő is jött a borulás úgy 6 óra körül. Onnan egyre nehezebb volt. Szaladgálás, kiabálás, szót nem fogadás, csakazértisnemfigyelekRád szindróma és még sorolhatnám.
Addig viszont volt annyi időnk, hogy szépen, az asztalhoz ülve, együtt nekiálljunk egy pár szemüveg-dekorációnak. Míg ezeket készítettük, megbeszéltük, hogy néhány sapkát is készítünk majd. Azokat is különböző színekben, mindenféle dologgal kidekorálva.
Vettünk a Müllerbe egy csomag, 10db-os, színes  vágópapírt. Ezek azért jók, mert a színes felületük egy kicsit fényesebbek és az olló csak úgy siklik a papíron. Nem került sokba, azt hiszem 150-200Ft között volt az ára. A szemüvegeken lévő apróbb kellékeket is ott vettük.
Viszont ebből a papírból nem lehet azt a fajta szemüveget elkészíteni, amit fel is adhatunk a gyerekekre, mert ahhoz túlságosan vékony.
Persze egy ideig Babunak nagyon tetszett a szemüvegezés, de aztán megunta. Na akkor kezdtünk el hajót és repülőt hajtogatni. Így egy jó ideig azokkal is eljátszadozott. A papírhajóba kincseket rakott, amiket tőlem kobozott el, a repülőt pedig röptette.

Bármennyire is fáradt volt Babu, nem aludt el hamarabb, a szokásosnál.
Ma reggel ismét minden a megszokott módon kezdődött, majd le is mentünk ebben a szép, napsütéses időben. Sokkal nagyobbat sétáltunk, mint tegnap, ráadásul két ismerős anyukával és Babunál kisebb gyermekeikkel is találkoztunk. Játszottak, "botoztak", jól érezték magukat. Most pedig  Babukám alszik!!!! Bár most is nehezen aludt el, de elaludt.


Recepttel is készültem ám! Első bejegyzésemben írtam, hogy januártól nagyon odafigyelek arra, hogy a ne kelljen semmit kidobni, amit lehet, azt lefagyasztok, hogy később fel tudjam újra használni.
Karácsonykor készítettem egy pulykát. 4kg-os volt a picike és mivel most úgy alakult, hogy mi jártuk körbe a családot, ebből is maradt. Leginkább melle.

Így nézett ki a kicsike sütés előtt. Egyébként nagyon finom, szaftos volt a húsa a receptnek köszönhetően, melyet itt megtekinthettek, a Bébipulyka címszó alatt. Ezt a fűszervajas elkészítési módot csirkén is ki fogom próbálni, természetesen kisebb mennyiségű vajjal, hozzávalóval.
Tehát ennek a pulykának a melle-húsát felaprítottam és kiadagolva lefagyasztottam.  Két adagot vettem ki a fagyasztóból, egyikből húsos palacsintát készítettem, a másikból csőben sült karfiolt pulykahússal.


Csőben sült karfiol pulykahússal:
Egy kisebb karfiolt rózsáira szedek, alaposan megmosok, enyhén sós vízben kb. 8 percig főzöm. Aki puhán szereti a karfiolt és nem roppanósan, főzze meg teljesen. Leszűröm, lecsöpögtetem, egy jénaiba rakom. Ráhalmozom a sült pulykamell-csíkokat, majd egy nagy pohár joghurttal leöntöm. Sajtot reszelek a tetejére és előmelegített sütőben addig sütöm, míg a sajt megpirul. 
Érdemes megvárni, míg kihűl és úgy kockára vágva tálalni, mert nem esik szét a kocka. 
 Könnyű étel, gyorsan elkészíthető és glutén-allergiások is fogyaszthatják. A sajtot elhagyva diétázóknak is ajánlom.


Következő ételünk a Hússal töltött palacsinta:
A másik adag, kiolvadt húshoz elővettem még egy adag gyümölcsszószt, amit a pulykához készítettem karácsonykor és amit ugyancsak kiadagolva lefagyasztottam. Ennek a szósznak a receptjét fentebb, a pulyka receptjénél megtaláljátok.
A felengedett pulykamellcsíkokat a hagyományos módon elkészített, megsütött palacsintába töltöttem és úgy hajtogattam be, hogy kocka formájú legyen (a hortobágyi palacsintához hasonlóan). Szépen, szorosan egymás mellé raktam a töltött batyukat egy hőálló tálba.
Készítettem egy jó kiállású besamelmártást, amit pici sóval, vega-mix-el ízesítettem, majd miután lekapcsoltam a mártás alatt a gázt, belekevertem ezt a bizonyos pulyka-gyümölcsszószt. Ezt az elegyet ráöntöttem a palacsintára, majd előmelegített sütőben 20-25percig sütöttem.
Tálaláskor még egy kis tejföllel "meghintettem" a tetejét.
A mártásba kevert gyümölcs-szósz és a hús teljesen összhangba került egymással. Mennyei volt.


 
Bár a férjem nem szereti a palacsintát, semmilyen formában (se édesen, se sósan, se húsosan, se sehogy), egyet még Ő is megkóstolt.

Remélem, egy-egy újrahasznosítható ötletet tudtok alkalmazni. Igyekszek több, olcsó, egyszerű ételt kínálni.



A legközelebbi viszont-olvasásig!










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Várom véleményed, írd meg!