2012. január 21., szombat

Születésnapi kukac torta!

Azt sem tudom, hol kezdjem!
Először is nagyon boldog születésnapot kívánok az én drága 3 éves kislányomnak, aki a "születetésnapja" minden pillanatát nagyon élvezte és még élvezi, hiszen ma délelőtt jött az első vendégsereg, aki megköszöntötte.
Először is a torta! Nem tudom, honnan jött Babunak az, hogy kukakc-tortát kérjen, de kukac-tortát kért. Én meg megígértem Neki, hogy elkészítem.
Ilyen lett a végeredmény:

Kezdjük az elején!
Kukac-torta:
Első lépésként, dupla adag alapmuffin-t csináltam. Én az alap adag receptjét írom le, melyet a www.nosalty.hu oldalon találtam, a legegyszerűbb muffin név alatt, B.Andi által közzétéve. Ez úton is nagyon köszönöm Neki, tényleg nagyon jó és egyszerű recept:
2 bögre liszt, 1 bögre cukor, 1 bögre tej, 0.5 bögre olaj, 1 tojás, 1 cs. sütőpor.
A lisztet és a sütőport elkevertem, majd a többi hozzávalót hozzátéve, alaposan, csomómentesre elkevertem.

Sokáig tépelődtem, miből legyen a kukac teste. Láttam egy verziót a neten, de az nem igazán nyerte meg a tetszésem. Én tényleg gyűrűs jellegű, többszínű, vidám tortát akartam a kicsi lányomnak. Mert megérdemli!
Jártamban-keltemben ráakadtam egy szilikon sütőformára, mely félkör alakú formákat adott. Ez kellett nekem! A kukac fejét egy nagyobb, porcelán tálban sütöttem meg, melyet természetesen olajoztam, liszteztem.
Ez a szilikonforma volt életem első ilyen formája, de nem az utolsó! Szerintem a legjobb dolog a sütéshez! Egyszerűen fantasztikus! nem ég bele, nem ragad oda, könnyen kezelhető! Mindenkinek ajánlom!

Szóval megsütöttem a muffin tésztát ezekben a formákban.
A krémeken gondolkodva tudtam, hogy citromos és csokis krém az, ami mindenkinek ízlik. Így ezt a két krémet készítettem:
Csokoládé-krém:
4 kettéválasztott tojás
4 púpős evőkanál cukor
25 dkg. étcsokis tortabevonó (én az Aldis Bella gyártmányút használtam)
4 dl. habtejszín
Gőz fölött megolvasztjuk a csokit. A tojások sárgáját kikeverjük a cukorral, a fehérjét és a tejszínt kemény habbá verjük.
A cukros tojásokhoz először a csokit keverjük, majd szépen, óvatosan a habokat. A krémet hűtőbe tesszük 1-2 órára és csak teljesen hidegen kenjük a süteményre, vagy akár tortára. Pohárkrémként is fogyasztható!

Én egy éjszakát hagytam a hűtőben, könnyű volt vele dolgozni. Maga a krém is könnyű állagú, nem túl édes. Arra viszont figyeljünk, hogy a tojások semmilyen hőkezelésnek nincsenek kitéve, ezért mindig hűtőben legyen és gyorsan fogyasszuk el. A fent leírt mennyiség egy nagy keverőtálnyi lett. 


 Babukám így nyalagázta ki a cukros-tojásos tálból a maradékot.
Rájöttem, hogy amikor  süteményezünk, Babu sokkal hasznosabb, mint egy mosogatógép. Energia-takarékos, nem fogyaszt áramot, mosogatószert, vizet, az edények mégis tisztán kerülnek ki a keze alól. az már egy másik kérdés, hogy Ő maga a nyalaga végére tiszta ragacs. De ez bele kell, hogy férjen.
A csokis krém nyalagázása pontról-pontra:






Bocsi, az utolsó két kép, a krémes kész krémjének éltüntetése az edény faláról.




Egy nagyon érdekes citromkrémet találtam a www.jajdefinom.blogspot.com 
oldalon, lemon-curd néven. Nem bántam meg a döntésem. Ilyen friss, üde, nagyon könnyű citromos krémet még nem ettem. A csokoládé-krémhez hasonlóan ez is fogyasztható pohárkrémként is.

Citrom-krém:
Elkészítjük az alapot, a lemon curd-ot:

4 citrom leve, héja
15 dkg. cukor
5.6 dkg. vaj
3 tojás

Egy nagyobb tálba belereszelem a citromok héját, ráfacsarom a levüket, belemérem a cukrot.  Gőz fölött, kézi habverővel összeolvasztom, majd mellérakom a felkockázott vajat. Folyamatos kevergetés mellett olvasztom a vajat is. Leveszem a gőzről, megvárom, míg szoba-hőmérsékletűre hűl és belerakom a tojásokat. Kézi habverővel jól elkeverem, majd visszateszem a gőz fölé és összesűrítem (kb.10-15perc). Folyamatosan keverem!!!
Ha kész, két részre osztom.  A süteményhez való adaghoz 30dkg. mascarponét és 2 dl.tejszínt keverek. Robotgéppel egyneműsítem. 

Én a másik felét  a fagyasztóba tettem, majd kitalálom, hogy mi legyen belőle.


Most már meg vannak a kukac "gyűrűi", feje, a krémek.
A félkör alakú muffinokat kettévágtam, ahogyan a tortalapokat szoktuk. Egy muffint citromos krémmel kentem meg, egy másikat csokissal. Annyi "gyűrűt" készítettem így, amilyen hosszúra akartam a kukacot. Amikor összeraktam a "gyűrűket", úgy helyeztem egymás mellé, hogy a csokis és citromos ízűek váltsák egymást. A krém összetapasztotta az elemeket, így nem gurult szét, nem "mocorgott" a kukacunk.
 A "gyűrűket" színes gyöngycukorkákkal szórtam meg. A fejre csokiszemet raktam, a száját és a csápját (bár ez utóbbi a kukacnak nincs) marcipánból formáztam.

A legbabrásabb, a szórás volt. Most biztosan másképp csinálnám: az alaposan bekrémezett "gyűrűt" alulról villára szúrnám, meghempergetném a cukorkában. Gyorsabb, egyszerűbb.

Igazából már csütörtökön elkezdődött az ajándékozás. Egy nagyon kedves ismerősünk adta át először az ajándékát a kislányomnak. Nagyon szép "lolacsakás" (lovacskás)  és mondókás könyvet kapott, valamint egy hangszer-szettet, mely két katicás csörgőt és egy dobot tartalmazott.

Azóta Babu zenében utazik.
Üti-vágja, zörög-csörög. Olykor-olykor gyönyörű szemével rám néz és oktatón tudomásomra hozza:
" Ezt nem így fúúúúú, fújni kell, hajem üttti!! Tudod, Mami?"


A kedves ismerős édes, kicsi, Emmácska kislánya legközelebbi alkalomra basszusgitárt kap, mélynyomóval, hangfalakkal, mikrofonnal. Aztán had szóljon!!!!!


Legyen ez a végszó a legközelebbi viszont-olvasásig!

4 megjegyzés:

  1. Györgyikém... csodaszép ez a torta.. Babu pedig gyönyörű. Igazi zsivány pofikája van azokkal szöszi fürtökkel :D Csabi is gitárt kért a szülinapjára, szerintem össze kéne majd őket engedni, hátha összeforrnak és jó kis rock bandát alapítanak :D Csa-babu zenekar na hogy tetszik?:D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csa-Bu hogy tetszik? Köszönöm szépen a dícséretet! Csabikámnak pedig jobbulást kívánunk mindannyian! :-))

      Törlés
  2. Györgyikém! Szuper!!! Köszönjük szépen! Túl vagyunk rajta, a lelki részén még van mit gyógyítgatni, de sok sok puszival, simogatással, ölelgetéssel rendbe lehet tenni a dolgokat. A kórházban velem aludt a fotelágyon, azt hittem majd a nővérke le fog szidni, de megdicsért érte. Ez az anya! Így tökéletes. Érzi minden rezdülését. Nekem is jó érzés volt, hogy ez a kis emberke fogja a kezemet, átölel, időnként megsimogat, vagy jól orrba ver :)

    VálaszTörlés
  3. Örülök, hogy kezd visszarázódni minden. Egy anyának többszörösen fáj a gyermeke fájdalma, szenvedése. Én a mai napig Babuval alszok, ha beteg, ha nem. Próbáltam, ill. próbáltuk külön, már nem megy. Ahogy hozzám bújik, ahogy simiz, ahogy érzem minden mozzanatát, hihetetlen nyugalommal, boldogsággal tölt el. Amikor beteg, akkor ez külön gyógyítólag hat. Szerintem is jól tetted, hogy Vele aludtál.
    Gyógyuljatok, vigyázzatok magatokra. Köszönöm, hogy szóltál és ha valamiben tudok segíteni, szólj!
    Millió puszi Nektek

    VálaszTörlés

Várom véleményed, írd meg!