2012. február 2., csütörtök

Még mindig farsangi szemüvegek, atkátlanítás közben.

Nagyon hideg van! Tudom, ezzel nem mondok újat és még bő egy hétig vacoghatunk. Én nagyon szeretem a hideget, jobban, mint a nyári meleget.
Ezt a napsütéses, száraz, hideg időt rendkívül jól ki lehet használni atkátlanításhoz. Ebben a hidegben az atkák kifagynak mindenből.
Én minden nap kiviszem az ágyneműt. Délután 2-3-ig kint hagyom, alaposan átjárja a hideg levegő. Ha 3-kor behozom, estig átmelegszik. Amikor birtokba vesszük az ágyat, az ágyneműnk friss, olyan, mintha éppen előtte húztunk volna tiszta huzatot. Vagy még jobb!!
Az ágybetétet is hasonló módon lehet fertőtleníteni. A franciaágyat sajnos nem tudom kivinni, ezért azt úgy tisztítom, hogy a felületét beszórom szódabikarbónával, majd egy-két óra után leporszívózom. Közömbösíti a szagokat, fertőtlenít, atkátlanít. 
A szódabikarbónával a cipők belsejét is kezelhetjük. Beszórjuk, egy éjszakán át hagyjuk hatni, reggel kirázzuk a port.
Évekkel ezelőtt láttam egy házvezetőshow-t, abban hallottam ezeket a praktikákat, azóta alkalmazom is és teljesen jól bevált.

Hetente egyszer Babu plüss állatkáit is kiviszem, abból is kifagynak így az apró gusztustalanságok. Idén rászoktam arra is, hogy a mosott, kiteregetett ruhát kiviszem, hogy azok is átfagyjanak, teljes száradás után, pedig kivasalom. Tuti fertőtlenítés!
 
Ma ismét készítettünk farsangi szemüvegeket. Ezek azonban már nem dekorációnak készültek, hanem konkrét használatra. Nekem álatalában van itthon mindig valamilyen ruhadarab. Egy-egy farmer levágott szárának darabja, olyan rosszabb ruhák, melyek elszakadtak, vagy éppen már kimentek a divatból. Ezek azért is jók, mert bábok készítésénél is hasznosak.
Ennél a bábnál is jól jött a maradék farmer és szúnyogháló.

Az első szemüveget egy farmerból készítettem, dekorkövekkel és ne nevessetek ki, maradék szúnyoghálóból, valamint glitter-tollal.


Először is, egy kemény kartonra rajzoltam egy szemüveget, melyet kivágtam, majd azt használva sablonként, egy farmer hátuljára filctollal körberajzoltam.
A kivágott farmert ráragasztottam a kartonra hobby-ragasztóval. Míg száradt, addig szúnyogháló egyik oldalából levágtam egy keskenyebb és egy vastagabb csíkot, melyeknek egyik szélébe cérnát fűztem, hogy fodrossá húzhassam.
A szemüveg hátuljára először a keskenyebb, majd a vastagabb, immár fodrozott csíkot ragasztottam. Miután megszáradt a ragasztó a fodrokkal, már csak a dekorálás maradt. Ezt dekorkövekkel glitter-tollal oldottam meg.

A szemüveg végleges kinézetének csak a fantáziánk és a rendelkezésünkre álló hobby-termékek szabnak határt. Lehet a farmert alul hosszabbra hagyni és a sablonig ollóval kirojtozni. Kissé csiklandozni fogja az orrunkat, de a látvány megéri! A szúnyoghálóból lehet alulra is tenni, enyhén fodrosítani, így eltakarja az orrunkat, szánkat. A hálót is lehet a glitter-tollal dekorálni.

A második szemüveget hasonló módon készítettem az elsőhöz. Itt csak az alapanyag más. Volt egy bársony kisruhánk, ami el volt szakadva és már ódivatú is volt a fodrokkal, a fehér, selyem csipkeberakással. A ruhát így szétbontottam.
Készítettem belőle még karácsony előtt szalvéta-gyűrűt az ünnepi asztalra.

Most ismét elővettem az anyagot, hogy szemüveget készítsek.

Ugyanúgy készítettem, mint a farmer szemüveget, itt a dekorálásnál használtam zsenília-drótot, amit szinte a legvégén ragasztottam körbe a szemüvegen, majd egy fehér selyemszalaggal díszítettem a szemüveg egyik csücskét. A dekorkövek és a glitter-toll itt sem maradt ki.


A legközelebbi viszont-olvasásig!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Várom véleményed, írd meg!