2012. január 27., péntek

Farsangi dekoráció, meleg tea és kukoricás keksz.

Bár ragyogó, napsütéses idő van odakint, a meleg szobát még melegebbé meghittebbé szerettem volna tenni. Délelőtti sétánk alkalmával, szedtünk Babuval néhány örökzöldet, amiből oázist készítettünk. Volt egy-két üres kaspóm, amibe oázist raktam , ebbe szúrtam a növényeket, illetve a gyertyát is, melynek aljába vastagabb drótot szúrtam egy kis melegítés után.




Persze a szemüvegkészítést sem hagytuk abba. Készítettünk egy nagyon-nagy szemüveget fekete kartonból, melyet aztán akril festékkel, csillámporral díszítettünk.

Készítettünk még több, kisebb szemüveget, melyet ide-oda kiraktunk a lakásba, konfetti-szalaggal, hogy igazi farsangi hangulat legyen. A zord hideget egy kis vidámsággal ellensúlyoztuk.






Ha már a hidegnél tartunk! Mindenhonnan azt hallom, hogy jön az influenza és egyre többen betegednek meg. Íme egy nagyon jó immunerősítő tea, melyet kislányomnak is nyugodt szívvel adok és még finom is:
Vettem egy gyógynövényboltban szárított ginsenget  , melyből 10 szeletet egy órán át főztem másfél liternyi vízben. 50 perc elteltével tettem bele egy mogyorónyi gyömbért, majd miután lezártam a gázt a tea alatt, tettem bele 2 filter zöld- és 2 filter fehér teát. Amikor kb. 80 fokra visszahűlt, tettem bele hideg áztatással készített csipkebogyó-teát, ezt mind ízesítettem citrommal, mézzel.
Babukám is és én is nagyon szeretjük. A ginzengnek különösebb íze nincs, a teánk nagyon ízletes, kellemes ital lesz. Bátran próbáljátok ki, jót fog tenni.

Babu természetesen ma is hozta a formáját. Ismét nagyon jó, szófogadós napja volt. Sőt!!!
Minden anyuka tudja, hogy a gyermeke elsősorban őt utánozza. Nálunk is ez a helyzet. Elég sokszor használom azt a szót, hogy "természetes", "így természetes".
Valamit nagyon elkezdett magyarázni, hogy megértesse velem, mit is akar mondani. A gondolatát ezzel fejezte be:
"Ilyen a tejmészetem".
Nagyon szeretem hallgatni, ahogy csacsog. Most már a játékaival is beszélget. Dorgálja őket, megdícséri, simogatja (főleg a lovacskáit). Az állatkákat minden reggel megeteti, a lovacskákat kihajtja a legelőre, hogy szaladgálhassanak, vizet ad nekik. Este mindenkit visszavisz a helyére, "lefektet", jó éjszakát kíván nekik. Nagyon gondoskodó.
Már második este csinálja azt, hogy a szobában történő levetkőzés után, ahogy a ruháit felkapva, vinném a fürdőbe, elveszi tőlem azokat és azt mondja:
"Ne cipekedj, Mami, én jiszem! Iszojúj nehéz!"
Aztán kezében a szennyes ruhákkal, a kis fenekét rázva szalad tusolni.
A tisztálkodás végeztével, köntösben a mosógépen állva, kiabál Papijának:
"Papi! Szózák!!!"
Akkor bejön Papi a fürdőbe, karjaiba veszi a kislányát, alaposan megnézik magukat a tükörben, majd nyugtázzák, hogy Babu egy gyönyörű kislány.

Elkészült Anikó szülinapjára a dekorüveg, amibe a meglepi kekszeket tettem.
Ebben egy Aldiban vásárolt instant kávé volt, melynek leáztattam a papírját. Dekorgumiból készítettem rá a mintákat, amiket kisebb-nagyobb, színes kövekkel és dekortollal egészítettem ki. Nekem van itthon pár ilyen üvegem, amikben aprósüteményeket tartok.
Anikónak egy roppant egyszerű, de annál ízletesebb kekszet készítettem, melyet a kislányom nagyon szeret.
Kukoricás keksz:
hozzávalók: 25 dkg. kukoricaliszt, 10 dkg. növényi vaj, 8 dkg. nádcukor
A sütőt előmelegítjük 180 fokra. Elkeverjük a lisztet, a vajat és a cukrot. Én most is hideg vajjal dolgoztam, belereszeltem a reszelő legkisebb lukú oldalán a vajat a lisztbe, belemértem a cukrot és alaposan elmorzsoltam. Fokozatosan hozzáadtam másfél-két deci vizet. Lágy, nem folyós tésztát kaptam, melyet nyomózsákba tettem és különböző formájú darabokat nyomtam a sütőpapíros tepsibe. 10-15 perc alatt megsütöttem.

A kekszet bármilyen ételallergiában szenvedő fogyaszthatja, mivel sem tojást, sem tejet, tejterméket, sem glutént nem tartalmaz. Ha nincs semmilyen allergiánk, a növényi vaj helyett használhatunk teavajat.
Babu nagyon szereti, pillanatok alatt képes egy tepsivel megenni belőle. Ez volt az első keksz, amit adtam Neki annak idején. Gyorsan elkészül és pikánssá lehet tenni egy-egy reszelt narancs-, vagy citromhéjjal, egy kis vaníliás cukorral, vagy valamilyen természetes aromával.
Remélem, Anikóéknál is sikert arat.

Holnap, szombat lévén, itthon lesz Apa is. Nagy munkába kezdünk, ugyanis pelmenyit fogunk készíteni. Ez egy kárpát-aljai  népi étel: fokhagymás hússal töltött tészta. Olyasmi, mint a ravioli. Minden lépésről-lépésre leírok, lefényképezek Nektek. Nem bonyolult, de kissé időigényes, viszont a végeredmény kárpótol.
A férjem szülei mai is Munkácson élnek, onnan "hozta" Apa ezt a receptet.

Legyen ez a végszó a legközelebbi viszont-olvasásig!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Várom véleményed, írd meg!