2012. február 25., szombat

Csajos este pizzával!

Estére nagyon elfárad, mióta naponta kétszer megyünk biciklizni. Élvezi, hogy jó idő van, élvezi, hogy levegőn lehet, élvezi, hogy kiabálva rohangálhat, élvezi, hogy gumicsizmában belegázolhat a sárba, pocsolyába és élvezi, hogy nagyon elfárad estére.
Megtanult helyesen, rendesen körbe nézni, mielőtt lelépünk a járdáról, megtanulta, hogy ha nem jön semmi az úttesten akkor sem lép le a járdáról, míg oda nem érek mellé, megtanulta, melyik a jobb, melyik a bal keze, megtanulta, hogy idegenekkel nem áll szóba. Hihetetlen, milyen tanulékonyak, fogékonyak ebben a korban és furcsa, hogy saját magunk tükörképét látjuk Bennük. Nem csak a hasonlóságra gondolok, hanem a viselkedésükre is.

Tegnap úgy alakult, hogy ketten maradtunk Babuval. 
Elhatároztuk, hogy óriási csajbulit tartunk kettecskén. Ez este első részében csupa csajos dolgot csináltunk: manikűr, pedikűr, pletyi és persze az ilyenkor elmaradhatatlan arcpakolás. Ez utóbbi csak nálam volt program, hisz Babukám arca még hamvas, szép, sima, jó PH-val.
Mivel nekem elég zsíros a bőröm, egy olyan pakolást alkalmaztunk, mely kifejezetten ilyen bőrtípusra ajánlott.
Én elkészítettem, Babukám felkente az arcomra, miközben hatalmasakat nevettünk.

Arcpakolás zsíros bőrre:
1 tojás sárgája, 1 teáskanál friss citromlé, 1 teáskanál olívaolaj. Az alapanyagokat összekeverjük, felkenjük és 30 perc hatóidő után langyos vízzel lemossuk. Ez a pakolás tisztító hatású.

Az este folytatásaként és csúcspontjaként isteni pizzát ettünk, mely a piperkőzés ideje alatt szépen megsült.
Két-három hete csináltam pizzát, melynek a tésztáját lefeleztem. Ez egyik felét akkor elkészítettem, a másik felét kelesztés előtt lefagyasztottam. Most ezt a tésztát kivettem a fagyasztóból és megkelesztettem.

Íme a teljes kiőrlésű lisztből készült, bazsalikomos pizzatészta:


A teljes kiőrlésű lisztbe mindent beledarálnak, nemcsak a magbelet, mint a fehér lisztnél. Belekerül a csíra és a maghéj is.
Emiatt megmarad a vitamintartalma a lisztnek. E és B vitaminban, ásványi anyagokban és rostokban gazdag.
Én tönkölylisztből készítettem a tésztát. A tönköly egy olyan búzafajta, amiben sokkal több a fehérje, vitamin és ásványi anyag, mint a hagyományos búzában.

Hozzávalók:
2 bögre teljes kiőrlésű tönkölyliszt
5dkg élesztő
1ek.bazsalikom
csipetnyi tengeri só
1/3 bögre meleg víz
1 evőkanál olívaolaj
1 kk. méz, vagy cukor

Elkészítés:
A sütőt előmelegítjük legalább 250 fokra.
A meleg vízben elkeverjük a mézet, beletördeljük az élesztőt, felfuttatjuk.
Egy nagy tálba szórjuk a teljes kiőrlésű tönkölylisztet,a bazsalikomot, a sót és a kovászt, majd összedolgozzuk, amíg már nem ragad a kezünkhöz, vagy a keverőlapáthoz a tészta. Érzés szerint adagolhatunk hozzá (ha szükséges) még egy pici vizet vagy egy kevés lisztet. Puha, lágy masszát kapunk.
Letakarjuk konyharuhával és meleg helyen pihentetjük.
Amikor kb. kétszeresére hízott, újra átgyúrjuk, megint pihentetjük pár percet.
Végül formára nyújtjuk, megpakoljuk feltéttel és megsütjük.


Én a szószt, vagy alapot-ki hogy nevezi- így készítem:
Paradicsomszeleteket sózok, borsozok, cukrozok és sütőpapírral bélelt tepsire rakom kakukkfűvel, bazsalikommal, fokhagymával. Meglocsolom kevés olívaolajjal. A sütőben megsütöm, a végterméket pedig leturmixolom. amennyiben szükséges, még utána ízesítem.
Ezt az alapot kenem a pizzatésztára. A feltétek felhelyezésekor figyelek arra, hogy a hagymát enyhén dinsztelve, a gombát petrezselymes vajon megfonnyasztva tegyem a tésztára, mert a forró sütőben így nem szárad ki, mire a tészta átsül.

Nagyon sok érdekes és hasznos dolgot tudtam meg a pizzákról, feltétekről http://www.pizza-pizzeria.com/ oldalon. Érdemes átnézni annak, aki szereti ezt az olasz ételt és szeretné otthon kipróbálni a készítését.


Mivel a pizza elfogyott, Papinak ebédet kellett készíteni, arra gondoltam, hogy brassóival kedveskedek Neki. Egyrészt nagyon szereti, másrészt Babukám a húshoz készített sült krumpliból el tud ropogtatni néhány szemet.


Brassói, ahogy mi szeretjük:
Két, közepes méretű lila hagymát apróra vágok, kevés sóval, olajon megdinsztelem. 4 fej fokhagymát belenyomok, ahogy elkezd illatozni, pirospaprikával, borssal, kevés vega-mix-el megszórom, majd rárakom a hosszúkás csíkokra vágott, pulykafelsőcomb-filét. Ha kisebb a comb, akkor kettőt teszek az alapba, ha nagy, elég egy.
A húst fedő alatt párolom, amikor már majdnem kész, fedő nélkül pirítom tovább, hogy a fölös lé elpárologjon. Ahogy a hús megpuhult és a leve is elillant, lezárom alatta a gázt.

Papi elkészíti hozzá alig olajon a krumplit, és már tálalható is.
Wokban szoktam megcsinálni ezt az ételt, mert sokkal jobb, kellemesebb az íze és gyorsabban készen van.

Persze a leves sem maradt ki, hiszen a múltkori, sajnálatos eset után, fontos, hogy Babukám minden nap egyen levest. Az Ő kérésére készítettem borsólevest:
Egy közepes fej hagymát, kevés sóval megdinszteltem, a felaprított zöldségeket (zeller, sárgarépa, fehérrépa, karalábé), valamint egy TV paprikát rátettem és fedő alatt tovább dinszteltem. A zöldségek levet engedtek, ebben a lében puhultak meg. Mielőtt teljesen megpuhultak, felöntöttem vízzel, tettem bele reszelt tésztát és egy doboz Bonduelle borsót. Mire a tészta megfőtt, megpuhult az összes zöldség is, kész lett a leves. 3 tányérral tolt be a kislányom.

Legyen ez e végszó a következő viszont-olvasásig!

6 megjegyzés:

  1. Gyögyikém olyan jó olvasni titeket. Nagyon ügyes Babu, láttam, ahogy tanítgattad. Bár mindenki így gondolkodna. Csabikám is ha megyünk bicikli+roller felállásban már gyönyörűen ahogy tanulta a járda végénél megáll, leszáll a kerékpárról. Áttolja, és nem átrohan, megtanulta a jelzőlámpa színeit. Nagyon nagyon fontos, hogy tudják a gyerekek. Tudod itt van a sorompó, és annyi rossz példát látok. Kérdezi, ha a néni átmegy a piroson mi miért nem... elmagyaráztam, azért mert jönni fog a vonat, és nem szabad átmenni, még akkor sem ha más átmegy. Most már csak néz is megjegyzi az a néni/bácsi /nagyfiú/nagylány nagyon buta.

    VálaszTörlés
  2. Csinálom a levest, borsó nélkül, mert Csabi csak az oviban hajlandó megenni. Viszont ettől a saját lében párolódástól isteni illatok vannak az egész lakásban.

    VálaszTörlés
  3. Örülök, hogy elkészíted, biztosan nem fogsz csalódni benne. Igazából én szinte mindent így készítek,amibe zöldség megy. Sokkal több vitamin marad benne, mert csak párolod és sokkal finomabb is a végeredmény.
    Jó étvágyat hozzá!
    Kérlek írd majd meg, hogy sikerült, hogy ízlett. Addig is millió puszi Nektek!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon finom lett, én már a második tányéron vagyok túl, nem tudom Apának mi marad estére :D Csabi mivel nagyon hús imádó tettem bele egy csirkecombot is. Úgy evett a drágám, mint aki még életében nem kapott enni :)) Végig mondogatta, imádlak anya, ez nagyon finom, holnap is csinálj ilyet.

    VálaszTörlés
  5. Örülök, hogy sikerült. Legközelebb, ha esetleg gulyást csinálsz, így készítsd. Az alapra először a húst tedd, aztán a zöldségeket. Azt addig párold a saját levében, míg teljesen kész lesz, csak akkor engedd fel vízzel. Azzal elég, ha felfő és kész. Zongorázni lehet a különbséget. Csabikámat milliószor puszilom.

    VálaszTörlés
  6. Mindenképpen, mert már mondta, hogy főzzek neki gulyáslevest . Nem tudom honnan, de megsejtetted, hogy tanácsot akartam kérni tőled ez ügyben :))) Köszi, hogy leírtad, puszi Babukámnak is !

    VálaszTörlés

Várom véleményed, írd meg!