2012. február 6., hétfő

Napsütötte Toszkána, hó és hókifli

Megérkezett a várva-várt hó. Nagyon örültünk, azóta naponta megyünk szánkózni.
Bár Babu sokáig nem marad meg a szánkóban, a kedvenc plüss-állatkáját annál szívesebben húzogatja. A hatalmas havat nagyon élvezi. Az összehordott nagy kupacok vonzzák leginkább.
Másfél-két órát vagyunk kint és annyira elfárad a kicsi, hogy három órákat alszik horkolva. Édes! Születését követő napokban aludt így horkolva. Imádom hallgatni.

Itthon finom, meleg ételekkel próbálom ellensúlyozni a kinti hideget.
Babu egyik legnagyobb kedvence az eredeti, olasz, paradicsomos húsgombóc, mely olyan illatokkal tölti meg a konyhát, mintha egy nyári, napsütéses délelőtt, Toszkána éttermei, pizzériái előtt sétálnánk el.
A receptet a Tv-paprika, Anyu főztje című műsorában láttam és itthon hatalmas sikert aratott. Időigényes, de megéri a fáradtságot!

Olasz paradicsomos húsgombóc:
Első lépésként négy nagyobb, zúzott fokhagymát, kevés olívaolajon pirítok. Ahogy illatozni kezd, ráteszek két nagyobb konzervdoboznyi (140g.-os) sűrített paradicsomot, melyet kevés vízzel hígítok. Ahogy egyneműsítettem a paradicsomot a vízzel, ízesítem csipet sóval, 3 ek. nádcukorral, 2 evőkanál bazsalikommal, 1-1 teáskanál oregánóval és kakukkfűvel. A mártást 4 órán keresztül, lassú tűzön főzöm. Időnként megkavarom, ahogy sűrűsödik, kevés 100%-os paradicsomlével hígítom, ha szükséges, utána fűszerezem.

Azért kell ennyi ideig főzni, mert a paradicsom így teljesen elveszíti azt az enyhén kesernyés ízét, valamint olyan ízvilág jön elő belőle, amit nem tapasztaltam addig, míg ezt az ételt el nem készítettem.
Közben 30dkg.darált, marhahúst összedolgozok 2 fej zúzott fokhagymával, 1 tojással, kevés sóval, bazsalikommal és 40g. darált, parmezánsajttal.

A kapott masszából apró húsgolyócskákat készítek, melyeket kevés, forró olajban hirtelen megsütök.

 Amikor mindkét oldalát "megkapattam", beleteszem a paradicsomszószba és további 4 órán át főzöm, időnként megkavarva.
Spagettivel, reszelt trappistával tálalom.


Én úgy szoktam elkészíteni, hogy egyik nap elkészítem a szószt, másnap pedig a kicsi húsgolyókat. Amíg a golyócskák megpirulnak, addig felforr a mártás is.
Tudom, hogy időigényes, de higgyétek el, megéri. Egyszer megpróbáltam nem marhahúsból, nem lett olyan az íze, minthogy akkor sem, amikor spóroltam az  idővel és nem vártam meg a 2×4órát.
Ha hozzálátok az étel elkészítéséhez, több adagot készítek egyszerre, amiből a fagyasztóba is teszek, így kiengedés után, csak friss tésztát kell főzni hozzá.
Babukám így néz ki, ha ilyen tésztát eszik:




Gluténmentes tésztával a lisztérzékenyek is bátran fogyaszthatják.


A hóeséshez, stílusosan hókiflit szerettem volna készíteni. Szilvalekvárom volt itthon, így megkértem a barátnőmet, küldje át nekem az Ő receptjét, mert isteni finom, amit készít.
Megkapva a receptet, be kellett látnom, hogy nem tudom elkészíteni, mivel egyrészt nem volt itthon hozzávalóm, másrészt annak a tésztának egy éjszakát állni kellett volna a hűtőben. Én viszont hamar  szerettem volna süteményt enni. Elővettem édesanyám receptes könyvét és találtam benne egy töltött kifli receptet, amit el is készítettem, igaz nem egészen kifli formára, inkább tekert rudacskára:

2dkg. élesztőt cukrozott tejben megfuttatunk. 5 dkg. vajat 2 evőkanál porcukorral habosra keverünk. Hozzáadjuk az élesztőt, 1 csipet sót, 1 dl. tejfölt, 50 dkg. lisztet. Annyi langyos tejjel gyúrjuk össze, hogy közepes keménységű legyen. Hólyagosra jól kidolgozzuk és megkelesztjük. Fél cm. vékonyra nyújtjuk, négyszögekre vágjuk, dió vagy lekvártöltelékkel megtöltjük. Előmelegített sütőben halvány barnára sütjük.

Én a négyszögek helyett pogácsaszaggatóval kiszaggattam, ráraktam a szilvalekvárt, majd a kiszaggatott korong egyik szélét beecseteltem pici vízzel, feltekertem úgy, hogy a száraz, nem vizezett szélét kezdtem tekerni és megsütöttem. Nem kentem meg semmivel sem a tetejét. Ilyen lett:
Azért legközelebb elkészítem a barátnőm hókiflijét, meglátjátok egyszerű és mennyei csemege.

Most, hogy végre élvezhetjük az igazi telet hóval, hideggel, minden nap lemegyünk egy kicsit. Persze rétegesen, alaposan felöltözve és maximum egy órára. A nagyon pici gyerekeket -4 alatt nem szabad kivinni!!
A jó levegő, a hóban való játék, hancúrozás után Babu három, három és fél órákat alszik.
Figyelek arra, hogy meleg leves minden nap legyen ebédre. Egyrészt átmelegít belülről, másrészt a bélrendszerünknek, folyadékháztartásunknak is jót tesz.
Este, elalvás előtt egy bögre mézes-almahéj tea hozzájárul a jó, nyugodt, pihentető alváshoz.
A teákat mindig igyekezzünk szálas-tea formájában beszerezni, az elkészített teát pedig lassan, kortyonként fogyasztani. Ha gyorsan isszuk meg, vesénken "átfut", megdolgoztatva azt, gyorsan kiürül a szervezetünkből anélkül, hogy a hatóanyagok felszívódnának.

Testünket tudjuk védeni ruhákkal, arcunkat viszont nem. A hideg, csípős levegő még az alig érzékeny bőrt is megviselheti. Ilyenkor nagyon jót tesz egy kis mézes pakolás:

SZŐLŐ- ÉS GYÜMÖLCSCUKOR TARTALMA MEGKÖTI A VIZET, HIDRATÁL, FOKOZZA A VÉRBŐSÉGET, NYUGTATJA A BŐRT, ANTIBAKTERIÁLIS HATÁSÚ.

- Mézes-túrós maszk: melegítsünk fel 2 evőkanál mézet, hogy folyékony legyen, majd keverjünk hozzá 2 evőkanál túrót,tegyünk bele 8 csepp homoktövis olajat; ezt felvisszük az arcra, negyed óra múlva langyos vízzel lemossuk.

- Alapos tisztítás után kenjük be arcunkat vékonyan mézzel, majd 15 perc után langyos vízzel mossuk le.



Legyen ez a végszó a következő viszont-olvasásig!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Várom véleményed, írd meg!