2012. január 13., péntek

Ázsia bolt, dekorcukorkák és finom ételek

A tegnapi naphoz képest ma, egy évszaknyit váltottunk.
A jó időt kihasználva tegnap Babuval elindultunk, hogy beszerezzük a kukac-tortához mindazt az anyagot, amit a környéken nem lehet kapni.
Mivel már kialakult a fejemben, hogy hogyan is fogom elkészíteni a tortát, a babrásabb hozzávalókat be kellett szereznem. Azt is tudtam, hogy hol kell keresnem ezeket a dolgokat, de arra gondoltam, hogy utánanézek a neten, hátha kapok közelebb is, így nem kell metrózásnak kitennem a kislányom.
Nemcsak-hogy nem szeret metrózni, de nagyon fél is.
Konkrétan dekorcukorkákat keresm. Az internet szerint az Intersparban lehet kapni. Csalódnom kellett. Csak a hagyományos, csokidara, színes kukac-cukorkák, illetve nagyon szemű, Dr.Oetker dekorcukorkák voltak. Nekem márpedig az nem jó. Én nagyon aprószemű, színenként külön csomagolt cukorkákat kerestem.
Ilyeneket:

Kénytelen voltam hát szegény kislányomat metróztatni.
A Tolbuchin-csarnokban ugyanis van, illetve mostmár csak volt egy Ázsia bolt, ahol mindent meg lehetett venni, ami szem-szájnak ingere. Az üzlet ma is létezik, de elköltözött. Kijöttek a csarnok alagsorából, a Vámház krt. 5sz. alá. Ez korábban egy Vasedény bolt volt, pont a körút és a Pipa u. sarkán. Ezt a nagyobb üzlethelyiséget lefelezték. A főbejárattal szemben van az Ázsia bolt bejárata.
Aki még nem járt ott, feltétlen menjen el. Legalább két órát szánjon arra, hogy körbenéz, alaposan szemügyre vesz mindent. ÉRDEMES!!!
A távol-keleti, a mediterrán és számos más nemzeti  konyha kedvelői itt mindent megtalálnak ahhoz, hogy otthon el tudjanak készíteni bármilyen ételt. A világon forgalomban lévő összes fűszer megtalálható kisebb-nagyobb kiszerelésben, fagyasztott tengeri csodák, bio termékek, mindenféle tészta, rizs, pácok, olajak, ecetek és még sorolhatnám.
Tortadíszek, dekorációk, minden ami ahhoz kell, hogy egy otthon elkészített tortát feldíszíts (talán még  szebben, mint ahogyan a cukrászdait díszítik).
Szóval el kell menni, meg kell nézni!!
Hát ebben az üzletben voltunk mi tegnap és megvettük a kukac-torta dekorálásához szükséges dolgokat.
Annak ellenére, hogy nagyot sétáltunk, metróztunk, új dolgokat láttunk, Babu nagyon nehezen aludt el. Pedig azt hittem, eléggé kifárasztotta az út, ezek szerint tévedtem.
Szerettem volna még tegnap bővíteni a farsangi dekorációt, de a késői ébredése ezt már lehetetlenné tette. Talán ma!
Mindenesetre reggel elmentünk a Müller-drogériába, vettünk színes papír-szalagokat, színes kartonokat, hogy folytassuk kreatív munkánkat.

Persze az ebédről, Papikának a vacsoráról se feledkezzünk meg.

Ebédre pirított-zöldséges tésztát készítettem. Volt itthon egy szem sárgarépa,  vettünk hozzá egy negyed kínai kelt,  kicsi darab zellert, 2 szem gombát, valamint kivettem a fagyasztóból a karácsonyi pulykából megmaradt, felcsíkozott, kiadagolt mellet.
Lássunk hozzá, készítsük el ezt az isteni, egészséges ételt.

Zöldséges-pirított tészta:
Első lépésként felteszek egy adag teljes-őrlésű lisztből készült tésztát főni.
1 sárgarépát megtisztítok, felcsíkozok. 2-3 gerezd fokhagymát megtisztítok, kés lapjával szétnyomom, felvágom. A zellert, a kínai kel vastag szárát, a TV paprikát, lila hagymát, egy kicsi darab gyömbért megtisztítok, vékony csíkokra vágok. Minden zöldséget külön tálkába rakok.
Felteszem a wokot melegedni. Amikor átmelegedett, kevés olajat öntök bele, melyet  "körbejáratok" az edény oldalán. amikor az olaj is átmelegedett, beleteszem a fokhagymát és a gyömbért. Ahogy illatozni kezd, ráteszem a sárgarépát, 1-2 percig pirítom, hozzáteszem a zellert, ezt is hagyom picit pirulni. Majd szépen, egymás után beleteszem még a kínai-kel vastag szárát, a gombát, a paprikát, a lila hagymát.
 
Közben figyeljünk arra, hogy a wok alatt a láng a legnagyobbra legyen állítva és folyton kavargassuk a zöldségeinket. Amikor minden zöldség a wokban van, egy merőkanálnyi húslevet tegyünk rá és hagyjuk, hogy elfője. Addigra a zöldségeink nagyon finom, roppanósak lesznek. A zöldségek tetejére tesszük a kifőtt tésztát, amire kevés szójaszószt csorgatunk, átforgatjuk, beletesszük a hús-csíkokat. Lezárjuk a tűzhelyünket és kész a tésztánk. Én tettem most hozzá a lezárást követően egy kevés lenmagot, szezámmagot, valamint a fagyasztóban, csíkokra vágott medvehagymát, felkarikázott újhagyma-zöldet. A fedőt rátettem, fél órát hűlt, ez alatt a hagyma-zöld és a medvehagyma kiolvadt, de tápanyagai nem sérültek. Még egyszer átkevertem és nagyon jót ettem belőle Babuval.

A leg-időigényesebb a zöldségek felaprítása. Maga az étel, kb. 20-25 perc alatt készen van. Előfordult már, hogy több zöldséget készítettem elő, mint amennyi egy étkezésre elegendő lett volna. A megpirított zöldségeket lefeleztem, még mielőtt a húslevet rámertem volna és miután kihűlt lefagyasztottam.  Újrahasznosításkor a felmelegedett wokba tettem felengedés nélkül és forrásban lévő húslevet mertem rá. Persze csak keveset. Ízéből, zamatából nem veszített, nem lett szivacsos a zöldség. Amikor teljesen felengedett, akkor tettem rá a már kifőtt tésztát.

A másik étel, amit készítettem ma, még a sütőben van.
Hagymás burgonyapürével töltött dagadó fűszerborban sütve:
Még december közepén készítettem egy finom, minőségi, száraz fehérborból és különböző fűszerekből fűszerbort. Ez mára összeért, így leszűrtem.
Készítettem egy hagyományos burgonyapürét, amit őrölt szerecsendióval, vega-mix-el ízesítettem, valamint egy fej nagyon apróra vágott hagymát kevertem bele. Ezt a pürét beletöltöttem a felszúrt dagadóba. Egy fej fokhagymát rákarikáztam a tetejére, valamint bekentem korábban áttört, olívaolajjal felöntött, így a hűtőben tárolt fokhagymával, valamint aláöntöttem a fűszerborból  kb. 1.5decit. Fólia alatt sütöttem a húst puhulásig, majd időnként meglocsolva pirulásig.
A férjemnek nagyon ízlett. Még az a szerencse, hogy sütés előtt lefotóztam!

Maradt ám az ízesített burgonyapüréből. Abból holnapra készítek egy kis finomságot, de ezt majd a következő bejegyzésemben elolvashatjátok.

A legközelebbi viszont-olvasásig szép napot kívánok!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Várom véleményed, írd meg!