2012. január 17., kedd

Elkezdődtek az előkészületek!

Nagyon mozgalmas volt ez a hétvége!
Annak ellenére, hogy nem mozdultunk ki a lakásból -egyrészt a szél miatt, másrészt a tennivalók miatt-, nagyon sok-mindent tettünk annak érdekében, hogy a pénteki szülinapra, a szombati és vasárnapi bulira egyenesbe legyen minden.

Első és legfontosabb feladatunk az volt, hogy ebédet készítsünk a család minden tagjának. Nálunk ez nem annyira egyszerű, mert Apa nagyon húsos. Én már nem annyira és glutén-allergiám is van, Babu pedig egy igazi ínyenc. nem mindegy mit és hogyan teszek elé. Újabban nagyon szépen eszik akkor, ha étele elkészítésében Ő kapja meg a főszerepet, vagyis ki van kinevezve szakácsnak. Ezt roppant mód élvezi. Egymás után többször elismétli :
" Én jadok aaa szakac, Te jad a kutta."
Vagyis Ő a szakács, én a kukta. A "kutta" szóval egyszer-egyszer meggyűlt a bajom, ugyanis előfordult, hogy kutyának értelmeztem a szót és ez veszettül rosszul esett.

Szóval a hétvégi menü: zellerkrém leves pirított, teljes őrlésű kenyér-kockákkal, sajttal, chilli, ahogy én szeretem és megehetem, valamint bolognaival töltött óriás kagyló-tészta.

Zellerkrém leves:
Előre is elnézést, hogy nem fényképeztem le, de mire le tudtam volna fényképezni, elfogyott.
Tetszőleges mennyiségű zellert megtisztítok, felkockázok és annyi hús-alaplébe (ha nincs, akkor víz+kevés só+vega-mix) felteszem főni, amennyi bőven ellepi. Ha megfőtt, rúdmixerrel pürésítem, visszatteszem a tűzhelyre, öntök bele 1zabtejszínt, átforralom és kész.
Toast-kenyeret kockákra vágok, sütőben megpirítom.
Tálaláskor a levesbe szórok néhány kenyérkockát, meghintem reszelt-sajttal.
A zabtejszín helyett lehet joghurtot is használni. Mindenféle ételallergiában szenvedő fogyaszthatja magát a levest, kenyérkockák nélkül. Ízletes, tápláló.

Nagy segítséget jelent számomra, hogy a férjem szeret főzni (bár nem tud), így ilyenkor együtt vagyunk a konyhában mind a hárman és segítünk egymásnak. Közben beszélgetünk, táncolunk, nevetgélünk. Ez a legjobb a hétvégékben.
Általában én előkészítek mindent, aztán a férjem figyel arra, hogy a tűzhelyre feltett ételek ne égjenek oda. Ő a kavaró-mester-kukta. A főszakács Babu én meg a kukta-kézilány. Ez a leosztás a konyhában.
Az előkészületek:



A következő ételünk a Chilli:
Ne aggódjatok ez nem az a chilli, ami csíp. Ez két "l"-el íródik és isteni babos étel. Lássunk hozzá.

Egy  közepes fej vöröshagymát megtisztítok, apróra vágok. Egy kisebb zellert megtisztítok, felcsíkozok, 3 gerezd fokhagymát megtisztítok, kés lapjával szétnyomom és felaprítom, pár szem koktél-paradicsomot ketté vágok. Egy doboz vörösbab-konzerv levét leöntöm.
A felaprított hagymát kevés olajon, sóval megdinsztelem. Minden esetben a hagymát szoktam sózni dinszteléskor, mert a sótól szép üvegesre dinsztelődik.



Mellé dobom a zellert, pár percig pirítom, majd a húst és a fokhagymát is belerakom. Amikor a hús már majdnem készen van, borsikafűvel megszóróm, ráteszem azt a pár szem félbevágott koktél-paradicsomot, párszor átkeverem és ráteszem a babkonzervet. 4-5percig kavargatva pirítom, majd megszórom petrezselyem- és koriander zölddel, lezárom alatta a tűzhelyet és a fedő alatt állni hagyom pár percig, majd tálalom.
Ez az étel is gluténmentes.

Persze Babu nincs kint végig  konyhában. Be-be szaladgál a szobájába, játszik, kirakózik, aztán egyszer-csak  ismét a konyhában terem.
Egyik ilyen kirohanása alkalmával, hangosan kiabálva szólongatta Papiját:
- Papi, Papi! Te egy igazi hős jad!!
És ezt elmondta vagy háromszor, ugyan olyan hangerővel, mint az első alkalommal. Igazából az sem zavarta, hogy közvetlenül mellettünk állt.
Nagyon édes tud lenni.

Közben elkezdtük a Bolognaival töltött óriás kagylótészta készítését.

Könnyű dolgunk volt, mert a bolognaiból volt egy adag a fagyasztóban, így azt csak ki kellett olvasztani.
De én így csinálom:
Egy fej vöröshagymát sóval megdinsztelek, teszek mellé egy vékony csíkokra vágott TV paprikát, egy hámozott paradicsomot. Mikor ezek összedinsztelődtek, pici tisztított vizet öntök rá, fűszerezem pirospaprikával, borssal, oreganóval, bazsalikommal, rozmaringgal, áttört fokhagymával. Beleteszem a darált-húst (pulyka felső comb) és addig főzöm, amíg a hús puha lesz. Ha kész, teszek bele egy tasak bolognai-fix-et, és ha szükséges, Globus ketchupot.

Hígabb besamelt készítek, amit hőálló tálba borítok.
A durumlisztből készült, óriás kagylótésztát sós vízben félpuhára főzöm, leszűröm, majd a besameles hőálló üvegtálba rakom szépen, sorba. Volt olyan tészta, ami eltört, ezt is a tálba raktam, mintegy éknek használva egy-egy egészben megfőtt darabhoz, hogy ne boruljon el.
A tészták belsejét megtöltöm a bolognaival, sajtot reszelek a tetejére és előmelegített sütőben 30-40 percig sütöm.
Ez lett a Papi ebédje.
Én kukorica tésztával eszem, mióta kiderült, hogy cölikáliám van. Azzal is finom.

Készítettünk még valamit vasárnap, ami nem más, mint a nagymamám-féle Sajtos rudacska:

Hozzávalók:
1 kg. liszt (fele rétes, fele finom), 40dkg. vaj, 10dkg.zsír, 1 dob. tejföl, kevés tejben felfuttatott egyharmad élesztő, 1 egész tojás, 1 tojás sárgája, 3 teáskanál só, reszelt trappista sajt


A sajt kivételével az alapanyagokat összegyúrjuk jó alaposan. Ez elég kemény meló, mire egyneműsíted, de ha nagyjából összegyúrtad, szedd ketté, könnyebb, gyorsabb lesz a munka.
Miután alaposan összegyúrtuk a tésztát, kinyújtjuk kb. 5mm. vastagságúra. Tetejét megkenjük tojás fehérjével és megszórjuk reszelt trappista sajttal, amit a kezünkkel kissé lenyomogatunk.
Derelyemetszővel előbb kockákat, majd a kockákból kisebb rudakat vágunk.
Sütőpapíros tepsin, előmelegített sütőben pirosra sütjük.

Nagyon sok lesz a rudacskából. A hagyományos tepsit én 5-ször tudtam megrakni a fent látható módon, valamint van egy valamivel kisebb tepsim, amit még 3-szor. Zárt dobozban hetekig eltartható.
Nálunk nagy sikere van, elég gyorsan elfogy.
Ha úgy érzed, hogy sok ez a mennyiség egyszerre, akkor az alapos összegyúrást követően, mikor kétfelé vetted a tésztát, egyik felét tedd a fagyasztóba. Bármikor kiveheted, felengedés után átgyúrod, megsütöd. Semmiben nem fog különbözni az íze az első adagétól.
Az én kislányom így segít nekem:



És hogy miért lett a bejegyzés címe az, hogy az előkészületek elkezdődtek?
Mert pénteken lesz a kislányom 3 éves és néhány, hidegtálra való ínyencséget, ill. annak töltelékét már elkészítettük, de ezek leírása már a következő írásomban lesz.
Kedd lévén, Babut viszem tornára, így most elköszönök a legközelebbi viszont-olvasásig!









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Várom véleményed, írd meg!