2012. április 5., csütörtök

Kreatív húsvéti ajándék Tőlünk!

Családomnak szerettem volna valami aprósággal kedveskedni húsvét alkalmából.
Nem szokás nálunk, hogy drága ajándékokkal halmozzuk el egymást, vagy a gyerekeket, ezét saját készítésű aprósággal készültem.
Egy 30 darabos tojástartót szétdaraboltam úgy, hogy 3tojás-kátyút egyben hagytam. Ezeket befestettem akrilfestékkel és temperával különböző színűekre.
Amikor tojásokat használtam valamihez, igyekeztem úgy feltörni a héjukat, hogy az alja nagyobbrészt egyben maradjon, lehetőleg repedés nélkül. A kiürített héjakat kifertőtlenítettem, ebbe ültettem futómuskátlit.
Üzletben vásárolt tojásokat tettem egy kátyúba, a növényes tojást másik kátyúba, a harmadikba fészket készítettem rafiából.

Az első két ajándékot már átadtam és nagyon örültek az ajándékozottak.

Mivel Babu nem ehet csokit, ki kellett találnom valami édességmentes ajándékot. Biztosan van még rajtam kívül pár anyuka, aki nem szereti, ha édességgel tömik a gyermekét.
Ezeknek az édesanyáknak ajánlom szeretettel ezt az ajándékot, melynek elkészítésében a gyermekek is szívesen részt vesznek.
Legalábbis Babu nagyon örült, hogy festhette a tartókat. Igaz, hogy nem csak a tartók kaptak a festékből, de hát Istenem! Gyermek!

Mindeközben utó-farsangot tartottunk itthon. Csak mi, ketten. Cipővel, ruhával, fejdísszel, ahogy kellett.


Szerdán volt a Hugi születésnapja, melyre kedvenc tortáját készítettem el.
Gesztenyés torta:
Első lépésként készítettem egy 8 tojásos piskótát, melyet kerek tortaformában sütöttem meg.
Hagyományos piskóta-tésztát kevertem a következőképpen:
A tojásokat szétválasztottam, kimértem 8 kanál lisztet, 8 kanál cukrot.
A fehérjéből kemény habot vertem. A tojások sárgájába tettem a cukrot, mellyel alaposan összedolgoztam, tettem hozzá 3evőkanál vizet, ezzel is eldolgoztam.
A lisztbe kevertem 1cs. sütőport. A kemény habbá vert fehérjéhez kavartam először a cukros sárgákat, majd a sütőporos lisztet.
Sütőpapírral bélelt tortaformában,előmelegített sütőben sütöttem készre.
Csak akkor vettem ki a sütőből a tortámat, mikor már teljesen kihűlt, így nem esett be a közepe.

A krémhez egy csomag vaníliás, Oetker pudingot, a zacskón leírtaknak megfelelően elkészítettem, majd hagytam teljesen kihűlni. Közben többször átkevertem, hogy ne pillésedjen a teteje.
Egy kocka Ramat, egy gesztenyemasszával habosra kevertem, hozzáadtam a vaníliás pudingot és két teáskanálnyi rum-aromát, az egészet egyneműsítettem. A krémet 2-3 órára hűtőbe tettem.

A tortalapot kettévágtam, a krém egyharmadát a két lap közzé simítottam, a többit pedig a torta tetejére és oldalára kentem.
Így díszítettem.
Szerettem volna még szebben, marcipánfigurákkal megrakva átadni, de Hugi nem szereti a nagyon díszített tortát. Így kapta, szinte natur, hogy mindet megehesse, különösebb fakszni nélkül.

Mivel Nagyikám nagyon beteg volt az elmúlt hetekben, szerettem volna Neki is kedveskedni egy olyan édességgel, amit szeret. Ez most a Tiramisu volt:
Egy-két hete készítettem el életem első ilyen süteményét ésnagy sikere volt.A neten megnéztem egy pár receptet. Többen, a mascarponét natur vajkrémmel helyettesítették. Elolvastam az összes hozzászólást és egy panasz sem volt arra vonatkozólag, hogy akár ízre, akár állagra ne felelt volna meg. Sőt!
Így vettem a bátorságot és hozzáláttam vajkrémből elkészíteni.
400g natur vajkrémet elkevertem 100g zsíros tejföllel,  fél liter habbá vert habtejszínnel, valamint egy Oetker Gála, vaníliás ízű pudinggal, melyet a tasakon levő útmutatás szerint készítettem el.
Koffeinmentes kávét készítettem , öntöttem hozzá rum-aromát, melybe belemártottam a babpiskótákat cukros felükkel. Ezeket egymás mellé rakosgattam egy tál aljára, majd rásimítottam egy jó adag krémet.  Aztán ismét mártogattam a kávéba a piskótákat, ismét krémeztem. Ezt addig folytattam, míg volt alapanyagom.
Krém került legfelülre, melyre szórtam kevés kakaóport.


Legyen ez a végszó a következő viszont-olvasásig!

Kellemes Húsvéti Ünnepeket Kívánok Minden Kedves Olvasómnak!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Várom véleményed, írd meg!